"La manipulació es un fet normal en les converses del dia a dia, però en el moment que traspassa aquesta frontera de la informalitat i arriba a graus més alts, com ara premsa internacional o fins i tots governs, s'ha d'anar molt en compte de no perdre la credibilitat"
"... seguint amb el tema de notícies que no interessa emetre, un bon exemple seria el del moviment 15_M que només va ser noticia durant les acampades i, sobretot i per mala sort, durant els enfrontaments amb la policia i les dures càrregues d'aquesta. Quan tot això ja ha passat però les assemblees , manifestacions, concentracions...continuen, no se´n parla; sembla com si haguessis de fer merder perquè algú t'escoltés."
"El fet de contrastar les informacions és una feina ben necessària si es vol donar una informació correcta.
....Cal anar amb molt de compte a l'hora de creure's tot el que apareix a la televisió o se sent a la ràdio, no tot es veritat però tampoc mentida...."
"Cada dia tots sentim a dir que tots som iguals .... Quants nens i dones , encara avui tenen unes condicions de treball pròpies de l'esclavitud? Encara hi ha nens que fan catifes 14 hores diàries aprofitant que tenen els dits més petits. Hi ha nenes que són obligades a exercir la prostitució, dones que treballen moltes hores , per un sou ridícul..."
" Viure en la ignorància no és bo, evidentment, però tota aquesta sobreinformació que patim tots i cadascun de nosaltres que ens sotmet a certs estats d'ànim prefabricats, si que ho és?..."
"Quina responsabilitat i quina cura prenen els mitjans de comunicació a l'hora de donar-nos informacions o imatges? Aquest és un interrogant molt important per mi ja que el poder d'influir a les persones és un poder vertaderament perillós....."
Estem segur que l’esforç d’organització i la implicació del professorat i alumnat han estat clau per a l’èxit de les Jornades “Justícia i diàleg per poder conviure”. Des del GEES estem treballant per a preparar les de l’any vinent, quan esperem que puguin obrir-se a tots aquells centres de la ciutat que s’hi interessin.